Sunday, October 17, 2010

Week 1, Day 7 weight in results

Ahad 17hb Oct adalah hari ke 7 dan hari nie kena buat timbangan untuk dimasukkan kedalam Mydiary. Pagi2 lagi saya dah bangun dan terus ambil timbang dan tali pengukur. Masa saya timbang....2/3 kali sebenarnya saya timbang sebab tak percaya....mesin timbang nie rosak ke....betul ke nie?. Setiap kali timbang saya akan ambil gambar untuk tengok samaada angka berubah untuk setiap gambar yang diambil tapi angka timbangan tetap sama so memang betullah mesin timbang tu. Inilah HASILNYA.




Inilah keputusannya. Saya berjaya turun berat badan sebanyak 2.3kg dalam tempoh seminggu. Jika anda selalu menonton thebiggestloser, ia adalah sesuatu yang normal dalam minggu pertama peserta akan turun berat badan dengan banyak. Jadi ia adalah sesuatu yang normal saya turun 2.3 kg dalam minggu pertama dan mungkin 0.5kg untuk minggu seterusnya. Wbp jika ini trendnya.....ia sesuatu yang melegakan sebab sebulan pengurangan adalah 4-5kg. Ia adalah satu angka yang besar.

Dan yang paling melegakan hati saya adalah ukur lilit waist. Saya berjaya mengurangkan 10cm ukuran waist. Perut adalah masalah utama saya....bila berat badan saya naik, ia akan nampak di perut so target utama saya adalah mengurangkan inci ukur lilit perut/waist dan saya dah berjaya.....saya berjaya kurangkan sebanyak 10cm @ 4 inci dalam seminggu. Ia amat-amat melegakan wp letih nak buat senaman perut seperti plank, sit up dll.

3 comments:

feresa~* said...

hi awk..sy slalu visit blog awk utk tgk resepi2 yg best2..congrat sbb berjaya turunkan berat bdn..ekceli sy pun dlm proses kurangkan badan sebelum raya..rajin sgt pi gym..tapi lepas raya ni..malas sangat nak pi gym..bila baca post diet awk..buat sy nak join kuruskan bdn balik n merajinkan diri ke gym..sama2 kita berusaha ok..:)

bdaria said...

Jom kita sama-sama berusaha menyingkirkan lemak2 yang hodoh kat badan kita.

mummyhoney said...

sis... nk tnya mana u beli penimbang mcm ni...? berapa harganya...? TQ